Orang kata, "We will see the worse/good in people during their sickness". Sebagai seorang doktor, banyak pengajaran boleh diperolehi semasa merawat pesakit. Semoga, pengalaman yang dikongsikan, mengubah persepsi kita dan peribadi kita menjadi Hamba yang bertakwa.

Anda dibenarkan untuk mengkopi entri di blog ini, tetapi rujukan hendaklah dibuat kepada penulis dan URL blog diletakkan supaya pembaca mendapat manfaat daripada entri blog yg akan datang. Sebelum itu, niatkan apa yg dilakukan hanya kerana Allah, Tuhan semesta Alam.

Sudi-sudilah jadi followers, untuk mengutip ilmu dari entri akan datang:

Thursday, May 7, 2009

Permulaan kerjayaku sebagai IM - Youthsays

Mulai hari ini, saya cuba menceburi satu bidang secara sambilan, iaitu mencari pendapatan melalui intenet. Mula-mula, untuk memulakan sesuatu, mesti memerlukan wang dan modal..betul tak?....cari-punya cari, saya terjumpa satu web www.youthsays.com. Ini adalah laman web survey untuk mendapatkan opinion belia2.
OK jugaklah, kerja dalam setengah jam dah boleh selesai, cuma pendapatannya memang sedikit betullah. Tapi, harapnya cukup untuk membayar bil streamyxpun ok je. Untuk mendapat duit, kita perlu mengisi survey yg dianjurkan oleh syarikat2 dan badan2 tertentu. Satu survey ada yg 25 sen, ada yg 20 sen etc. Hari ini je, saya dah dapat 95 sen..sikit je. Pembayaran akan dibuat apabila jumlah terkumpul melebihi RM50. Harapnya dapat bulan ini. Maklumlah, saya nie dah dibuang kerja...terpaksalah cari kerja lain.
Bercerita tentang kena buang kerja nie, teringat saya kata -kata Dr Fadilah Kamsah : Apabila satu pintu tertutup, pintu-pintu lain akan terbuka". Mungkin betullah, cuma kita je yang perlu berani dan terjah ke sebelah pintu tu. Pertukaran daripada makan gaji kepada kerja sendiri nie, memang perit, terutama apabila dipaksa seperti saya yang dibuang kerja...tapi , satu perkara lainnya ialajh, saya bebas untuk bersama keluarga yang dah lama saya tak nikmati......best jugak...
Saya juga telah membeli pakej duitmania daripada blalang dan melanggan beberapa blod cari duit ikkut internet..memang susah dan memerlukan tumpuan sepertimana kita bekerja. Seperti kata puan Lisa (www.lisahilmi.com), kita kena setkan paling kurang 2 jam seperti kita kerja part time, untuk kita berjaya dalam internet ini....wish me luck...selepas nie akan ada labels baru iaitu internet Business

Akhir sekali, seperti biasa, untuk ayah-ayah yang ada disana sempena hari Ayah mei ini, dengarlah lagu Ayah daripada kumpulan Aeman - anak-anakku, engkaulah permata hatiku...segalanya hanyalah untukmu...

No comments: